streda 1. novembra 2017

Falošný bozk - Mary E. Pearsonová

Čo ak jej cestu na úteku skríži láska?

Kráľovstvo Morrighan prísne dodržiava pradávne tradície a žije v tieni príbehov o dávnom svete. Princezná Lia sa však niektorým tradíciám nevie podriadiť , napríklad sobášu s mužom, ktorého nikdy predtým nevidela, iba pre zabezpečenie politického spojenectva. Lia sa vzoprie pravidlám kráľovského dvora a je pripravená začať úplne nový život. V deň svojej svadby ujde a usadí sa vo vzdialenej dedine medzi obyčajnými ľuďmi. V hostinci, kde pracuje, sa objavia dvaja záhadní a príťažliví muži – jeden princ, ktorého si mala vziať, a jeden nájomný vrah, ktorý ju má zabiť. Ona však ich pravú identitu nepozná. Obklopená tajomstvami a lžami musí Lia odhaliť nebezpečné skutočnosti, ktoré otrasú celým jej životom, zatiaľ čo sa pomaly zamiluje do jedného z dvoch cudzincov.
Falošný bozk bol jednou z mojich najočakávanejších kníh tohto roka. Dlho som váhala, či vydržím to čakanie na slovenský preklad alebo či neodolám a zaobstarám si aj český. Trpezlivosť však ruže prináša a ja som zrazu túto krásku držala v rukách. Musím hneď na začiatok povedať, že obálka je naozaj krásna a prepracovaná a celkovo tak kniha pôsobí priam až luxusným dojmom a rozhodne vás zaujme na prvý pohľad. Okrem krásnej obálky znie lákavo aj anotácia. Podobné príbehy mám mimoriadne rada a mám pocit, že sa mi už dlhší čas nedostalo do rúk nič s podobnou tematikou. Keď som sa do tohto titulu púšťala, mala som privysoké očakávania. Vždy si hovorím, že nie je dobré čakať príliš, že sa môže človek ľahko sklamať, no v tomto prípade však takáto situácia nenastala.

"Občas som dokonca zabudla na to, že dúfam aj v niečo viac, a užívala som si jeho spoločnosť a blízkosť."

Lia je princezná, ktorá to nemá úplne ľahké. Nemohla si len tak vychutnávať detstvo, boli na ňu ako na princeznú kladené vysoké nároky, dokonca mala sobášom s neznámym princom zaistiť kráľovstvu silu a spojenectvo. Ona sa však rozhodne svojmu osudu vzoprieť, neuznáva tradície, ktoré ju nútia vziať si muža, ktorého ani nepozná, a preto so svojou dobrou priateľkou Pauline utečie a zamestnajú sa na dedine u jej tety. Pokojný dedinský život jej vyhovuje, užíva si slobodu a voľnosť od povinností. Jej pokojný život však narušia dvaja muži - jeden z nich je princ Rafe, ktorého si mala vziať a druhý zabijak Kaden, ktorého úlohou bolo jej zabitie. Obaja sa však do princeznej zamilujú a pod jej vplyvom sa menia. Situácia v kráľovstve však začína hustnúť a Lii nezostáva nič iné, len vyjsť zo svojho úkrytu a začať konať.

Tí, čo moje recenzie sledujete už dlhšie, určite viete, že ľúbostné trojuholníky v knihách neznášam, že ich zväčša považujem len za akési krytie neprepracovaného príbehu a na jednej ruke by som spočítala tie, ktoré autorkám vyšli a neprekážali mi. Bola som zvedavá ako sa s popasujem s týmto ľúbostným trojuholníkom. Na knihu som čítala samé pozitívne ohlasy, no aj napriek tomu ma pochytila akási obava, že sa mi nakoniec kniha nebude páčiť. Našťastie však Mary písať vie a romantickú zápletku vymyslela naozaj dokonale. Často mi pripomínala Selekciu, dokonca som aj našla nejaké spoločné črty, aj keď boli príbehy odlišné. Lia, Rafe a Kaden na mňa nepôsobili rušivo, naopak užívala som si ich interakciu a čakala som, ako sa jednotlivé situácie vyvinú. Pravdaže, každý z nás si vyberie len jedného, ktorému bude držať palce až do konca a ktorého si bude pri Liinom boku priať (aj ja už mám svojho favorita!). Romantická zápletka bola naozaj dominantná, ale autorka nezabudla ani na to, že nás musí najskôr do príbehu dostať. Prvé diely sú mojimi obľúbencami najmä preto, že je všetko ešte nové, dostávame sa do deja, prostredia, autorka sa môže vyhrať s príbehom ako len chce a mňa vždy poháňa dopredu najmä zvedavosť po informáciách a zisteniach, v čom bude táto kniha iná ako ostatné. 

"Pri prebudení som hľadela do rozškľabenej tváre, so špičkou noža pritisnutou k môjmu hrdlu."

Mary vytvorila dokonalý obraz kráľovstiev, ale aj mesta barbarov. Jej opisy boli tak živé, že som mala často pocit, že vidím priamo pred sebou jednotlivé miesta a scény. Romantická zápletka síce zakryla trošku aj fantasy líniu, ale pevne verím, že tá dostane viac priestoru v ďalších dieloch. Spomína sa tu akýsi dar, ktorý by Lia mala mať ako prvorodená dcéra, sú tu isté náznaky, čo by to mohlo byť, ale ja mám pocit, že v tomto dieli ešte príliš Mary nechcela rozvíjať túto tému a že si na nás ešte prichystá niečo neskôr. Tak isto oceňujem, že sa dej rozvíjal plynule, odpovede sme dostávali postupne a ja som sa tak tešila, čo ďalšia a ďalšia stránka ešte prinesie. Občas som mala pocit, že dej skĺza až k tej rozprávkovosti, potom sa však opäť vrátil skôr k starším čitateľom, keďže kniha je naozaj prepracovaná, autorka sa s vami pohráva a niekedy možno aj trošku dlhšie trvá, kým odhalíte, čo sa vám vlastne snaží naznačiť. Falošný bozk bol prepracovaný od prvej až po poslednú stránku, romantická línia bola výrazná, ale kvalitná a ja len dúfam, že si ľúbostný trojuholník ponechá svoju úroveň a autorka v ďalších dieloch neklesne k prílišnému klišé. Okrem hlavných postáv by som rada vyzdvihla aj tie ostatné - či už ide o Pauline, jej tetu alebo mnohých iných, ktorí dej ešte viac zamotajú. Každý z nich mal svojrázny charakter a zaslúžil by si osobitný priestor. Tak isto bol nápad s kráľovstvami skvelým ťahom, ich opis bol naozaj živý a premyslený do detailov. Jedinú malú chybičku krásu vidím práve v spomínanej fantasy zložke, ktorá zbehla trochu do úzadia a priam si vyžadovala väčšiu pozornosť.

Nakoniec som sa rozhodla pre päť lajkov, keďže moje očakávania boli naplnené. Pevne verím, že pri ďalších dieloch už nebudem musieť spomínať žiadne nedokonalosti a že sa ich dočkáme čo najskôr. Pokiaľ máte radi romantické knihy s nádychom fantazijných prvkov, tento titul je ako stvorený pre vás.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

2 komentáre:

  1. Skvělá recenze :) Mě se kniha také moc líbila i když mě trochu mátlo, to že jsem nevěděla kdo je kdo :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem prkne :) áno zo začiatku to bolo nejasne, ale mne sa páčilo, že sa s nami autorka trochu pohrala :)

      Odstrániť