sobota 22. júla 2017

Poslední začátek - Lauren Jamesová

Láska, ktorá prekračuje hranice času.

Na Clove čeká záhada, kterou musí vyřešit v minulosti, a láska, již musí najít v budoucnosti.

Před šestnácti lety zmizeli teenageři Katherine a Matthew beze stopy po skandálu, který otřásl světem. Clove Sutcliffová je ale nyní odhodlaná své dlouho ztracené příbuzné zase najít. Jenže kde začít hledat pár, který se podle všeho v každém klíčovém historickém okamžiku reinkarnuje? Kdo vlastně byli Kate a Matt? Proč se rodili zas a znova? A kdo je tajemná Ella, která se Clove během pátrání znovu a znovu připlétá do cesty? Na Clove čeká záhada, kterou musí vyřešit v minulosti, a láska, již musí najít v budoucnosti.
Už je to dávnejšie, čo sa mi dostala do rúk kniha od Lauren Jamesovej - První konec. Tento titul ma zaujal hneď na prvý pohľad a po prečítaní som si ho zamilovala ešte viac. Téma cestovania v čase si ma získala sériou Drahokamy od Kerstin Gier a veľmi ťažkom sa mi hľadalo niečo, čo by sa jej čo i len odvážilo konkurovať. Popravde, množstvo titulov rozoberajúcich túto tému bol doslova prepadák,a preto som o to radšej, že Lauren prišla s niečím tak dobrým. Po prvom dieli som mala vysoké očakávania, keďže vtedy som udelila päť lajkov, autorka mala čo robiť, aby moje očakávania splnila. Háčikov, za ktoré sa mohla chytiť, bolo množstvo, keďže První konec zachoval poriadne množstvo otáznikov. A ako to nakoniec dopadlo?

"Vítr ustal.
Světla zhasla.
Všude bylo ticho."

Poslední začátek začína presne tam, kde První konec skončil. Priznám sa, že zo začiatku som mala trošku problém si na všetko pospomínať a myslela som si, že najlepšie riešenie bude dať si re-reading, ale našťastie po pár stranách sa moja myseľ začala rozjasňovať a spájať si jednotlivé súvislosti dokopy. Začiatok bol o niečo pomalší, autorka ako keby zabudla, že už sme jeden diel čítali, a preto nie je potrebné nás opäť uvádzať s toľkými detailmi do deja. Postupne sa však všetko začala zlepšovať a dej nabral rýchly spád. Autorka opäť ukázala, že ešte má čo ponúknuť a tak mi stránky len tak ubiehali pred očami. Dokonca by som povedala, že keď som sa dostala cez nudnejší a trošku moc natiahnutý začiatok, bavila som sa pri čítaní viac ako pri prvom dieli. Autorka totiž spojila skvelo sa rozvíjajúcu zápletku s vysvetlením nezodpovedaných otázok z predchádzajúceho diela. Tak sa pred nami črtal nový príbeh, ale zároveň sme mali možnosť lepšie pochopiť ten starý.

"Neměla nic. Nic než svoje chyby a selhání, které ji táhly ke dnu."

Okrem toho na mňa tento titul pôsobil vyspelým dojmom. Väčšina takýchto kníh je totiž písaná strašne detským štýlom, a tak sme my starší, ale nie zas tak starí, čitatelia ukrátení o pôžitok, pretože sa jednoducho s tým príbehom nevieme zžiť a stotožniť. V tomto prípade však autorka myslela aj na svojich dospelých čitateľov, a preto ak máte aj 18+ alebo 20+ vôbec sa nemusíte tohto titulu báť, je písaný naozaj všestranne a sadne rôznym vekovým kategóriám. Opäť autorka stavila na krátke, realistické dialógy bez zbytočných odbočiek. Tak isto oceňujem, že Lauren ponechala romantickú líniu ako pomerne dominantnú, ale nezakladala celý príbeh iba na nej. V poslednej dobe je veľký trend mnohé podobné knihy stavať len na nejakej ľúbostnej zápletke, prípadne (môj "najobľúbenejší") na milostnom trojuholníku, čo je strašne otrepané a často to vyznieva tak, že autor/ka nevie vytvoriť nič lepšie. Je menší počet tých, ktorí sa neboja siahnuť hlbšie do svojej fantázie a s príbehom sa naozaj vyhrať. Lauren téma cestovania v čase sadla ako uliata a rozhodne by v podobnom duchu mohla pokračovať, ďalšie tituly od nej by som len priala.

Okrem pomalšieho rozbehu, ktorý vás môže sprvu trošku odradiť, nemám knihe absolútne čo vytknúť. Postavy ani nemusím riešiť, každá z nich bola vykreslená skvelo a je len na vás, ku ktorej si vytvoríte silnejší vzťah. Jednotlivé historické udalosti boli skvelo spracované, navzájom sa súviseli a bolo naozaj zaujímavé, miestami aj zábavné, sledovať jednotlivé paradoxy. Pokiaľ hľadáte niečo podobné napríklad spomínanej sérii Drahokamy, určite by ste mali siahnuť aj po tejto sérii.

Nakoniec som sa rozhodla pre štyri lajky, keďže moja očakávania neboli stopercentne naplnené. Aj napriek tomu som však veľmi spokojná a knihu som si užila.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete výhodne zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára