štvrtok 24. novembra 2016

Kiera Cassová - Šťastne až navěky

Poviedky k sérii Selekcia

Kniha povídek ze světa Selekce. Než se America přihlásila do Selekce, jiná žena musela projít touto soutěží, aby se stala královnou. Aspen nikdy nevěřil, že se vymaní z chudoby, která provázela všechny příslušníky jeho kasty. Avšak poté, co se stane strážcem, dokáže, že kasty nemusí určovat lidskou budoucnost. Marlee Tamesová se přihlásila do Selekce a prince Maxona zbožňovala, ale nikdy by si nepřipustila, že se může zamilovat i do někoho jiného. Princ si nikdy nemohl vybrat, co bude dělat – o všem rozhodoval jeho otec, ale nyní nastal okamžik, kdy vše musí vzít pevně do svých rukou.

Sbírka povídek ze světa Selekce, v níž se hlavními postavami stávají princ Maxon, strážce Aspen, účastnice selekce Marlee nebo současná královna. Titul navíc obsahuje bonusové scény, epilog a ilustrace.

Selekcia je podľa mňa jedna z najvydarenejších sérií s akou vydavateľstvou CooBoo prišlo a myslím si, že aj na Slovensku aj v Čechách si našla množstvo priaznivcov, ktorí si túto sériu zamilovali, dokonca je aj množstvo špekulácií o tom, že by sme sa mohli dočkať filmu alebo seriálu. Šťastně až navěky je súbor poviedok prostredníctvom ktorých máme možnosť sa dozvedieť viac aj o ostatných postavách, ktoré v Selekcii zohrali dôležitú úlohu.

"Možná měla pravdu a já nevědel, jak dát lásku správně najevo. Ale i kdyby to tak bylo, byl jsem si stále víc a víc jistý, že ji nemiluju."

Hneď na úvod by som chcela povedať, že grafická stránka bola opäť zvládnutá skvelo. Nielen samotná obálka je krásna, ale tak isto kniha obsahuje množstvo krásnych ilustrácií, ktoré nám uvádzajú každú novú poviedku. Okrem poviedok rozličných postáv, či už Kráľovnej, Princa alebo mnohých iných ma potešili aj bonusové scény, ktoré sme pred tým nemali možnosť vedieť, či mimoriadne podarený epilóg k tretiemu dielu. Naozaj máte možnosť dozvedieť sa hŕbu nových informácií, čo každý fanúšik Selekcie ocení (lebo Selekcie nie je nikdy dosť). Každá z týchto poviedok je iná a keďže vám nechcem prezradiť veľa a pripraviť vás tým pádom o prekvapenia a zážitok z čítania, o každej poviedke vám poviem len pár informácií,aby ste vedeli čo môžete očakávať a budem sa snažiť dodržať chronlogické poradie podľa knihy. Ako prvá rozpráva svoj príbeh Kráľovná a myslím, že toto je asi moja najobľúbenejšia poviedka, keďže tu sa práve dozvedám ako ona sama prežívala Selekciu, ako vníma kráľove rozhodnutia a podobne. Potom nasleduje Maxona, na ktorého som sa tiež veľmi tešila, lebo vo väčšine kníh (seriálov, filmov) sa sústreďujú všetci na to, ako sa cítia hrdinky, no len málokto sa zaujíma aj o toho, kto si má z nich vybrať, keďže to tiež nie je vôbec jednoduché. Maxon ale svoju úlohu zvládol skvele a ja som sa dočkala aj odpovedí na otázky, ktoré ma už dlhšie zaujímali. Po Maxonovi nasleduje poviedka venovaná Aspenovi, ktorého jedny zbožňujú a držali mu palce, iní ho zase nemajú moc v láske a najradšej by ho z celej série vymazali. Aj keď ma jeho príbeh zo všetkých zaujal najmenej, možno u niektorých zvýši svoje šance a obľúbite si ho. Ďalej nasleduje kapitola, ktorej názov je trošku zavádzajúci a najskôr mi nedošlo, koho vlastne Kierra myslí. Miláčik je vlastne Marlee a jej kapitola nie je iba o nej, ale aj o Carterovi a vysvetľuje, prečo tak veľmi ďakujú Maxonovi. Myslím, že to bola asi najsilnejšia a najemotívnejšia poviedka zo všetkých. Určite sa mnohí z vás tešia aj Celeste, asi najkontrastnejšiu postavu celej série, keď ju na začiatku mal každý druhý čitateľ chuť zabiť, no nakoniec vysvitlo, že pravda je úplne inde. Jej poviedka je pomerne krátka a sústreďuje sa najmä na vysvetlenie dôvodov, ktoré ju viedli, aby robila to čo robila. Na radu ďalej prichádza komorná Lucy a jej pocit, ako zvládala to, že Aspen miluje Americu. Predposlednou poviedkou je Druhé výročie, opäť jedna z najlepších častí, ktorá tvorí epilóg ku dielu Prvá. Posledná kapitola nesie názov Čo robia teraz a je vcelku krátka, sústreďuje sa na ďalšie účastníčky Selekcie a to Kriss, Elise a Natalie.

"Jediné, co jsem mohl dělat, bylo čekat a dát Americe čas, který zjevně tolik potřebovala. Vlastně jsme ho potřebovali všichni. Jedine čas dokáže tohle rozhodnout."

Ako vidíte poviedok je naozaj mnoho a je len na vás, na ktorú sa tešíte viac, na ktorú menej. To čaro tejto knihy je práve v tom, že tú každý nájde niečo svoje, niečo, o čom sa chcel dozvedieť viac, čo je jeho srdcu blízke. Okrem toho, poviedky nie sú príliš roztiahnuté, takže ich čítate plynulo, aj keď vás možno niektoré až tak nezaujme, prejdete na ďalšiu, ktorá sa vám môže zapáčiť viac. Ja sa priznám, že nie som príliš veľký fanúšik takýchto doplnkových kníh (už teraz ma desí koľko noviel vyšlo k sérií Trón zo skla) a len málokedy dám nejakej šancu. V tomto prípade som sa ale rozhodla urobiť výnimku a bolo to vynikajúce rozhodnutie. Kiera ma mimoriadne prekvapila tým, že sa nejedná len o akési prekopírovanie alebo zreferovanie predošlých dielov, ale naozaj som sa dozvedela množstvo nových informácií a Štastne až navěky som si užila.

Nemôžem dať nič iné než päť lajkov a myslí si, že tento titul by mal každý fanúšik Selekcie mať vo svojej knižnici. Možno ste už niektorí zaregistrovali aj omaľovánky zo sveta Selekcie a ja dúfam, že sa ich dočkáme aj my v českom/slovenskom prevedení, pretože vyzerajú úžasne. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára