štvrtok 2. júla 2015

Temná Raven - Sylvain Reynard

Nevie, či ho niekto bude milovať. Nevie, či dokáže ona milovať.

Raven Woodová restauruje ve florentské galerii Uffizi renesanční umělecká díla. Její život navždy změní jedna nevinná cesta z večírku. Když se stane svědkem nesmyslného útoku na bezdomovce, útočníci se posléze obrátí i na ni a zatáhnou ji do úzké uličky. Raven už je napůl v bezvědomí, když útočníky vyruší kakofonie vrčení, po které následuje křik jich samotných. Raven naštěstí upadá do milosrdné temnoty, ale až poté, co zběžně zahlédne stín postavy, která jí šeptá:Cassita vulneratus. Když se Raven probere z bezvědomí, je nenávratně poznamenaná. Vrátí se do galerie Uffizi, ale nikdo ji nepoznává a co je ještě znepokojivější, zjišťuje, že v práci nebyla celý týden. Během jejího zmizení, které si sama nedokáže vysvětlit, došlo v galerii Uffizi k loupeži - zmizely Botticelliho ilustrace nevyčíslitelné hodnoty. Bezradná policie Raven označí za hlavního podezřelého a ta se zoufale snaží očistit své jméno. Vyhledá jednoho z nejbohatších obyvatel Florencie a těžko polapitelného muže, aby se pokusila odhalit pravdu o svém zmizení. Jejich setkání zavede Raven do temného podsvětí, jehož obyvatelé si střeží svá tajemství.

Hneď na začiatku sa priznám, že som od autora jeho prvú sériu, Gabrielovo inferno, nečítala, no počula som o jeho úspechu a videla množstvo skvelých recenzií, ktoré ma navnadili, aby som mu dala šancu a keďže ma viac zaujala anotácia Temnej Raven, povedala som si, prečo nezačať práve ňou. Príbeh ma však nakoniec nenadchol do takej miery ako som predpokladala, čo však neznamená, že by Sylvain písať nevedel.

"William tvrdil, že jí zachránil život a zabíjel kvúli tomu."

Raven sa nechtiac stala svedkom útoku na bezdomovca, čo ju skoro stálo život, keby ju vtedy niekto nezachránil. Jej život od tejto udalosti už nie je rovnaký a ona sa snaží zistiť, kto ju vlastne zachránil, čo ju privedie práve k nemu. Pokiaľ však čakáte nejaký poriadne sladký a romantický príbeh, tak sa rozhodne mýlite. Ako som sa aj ja mýlila. Jasné, romantika sa tam objavila, ale nie zrovna tak, ako by som si priala. Hlavnú dejovú líniu tvorí práve milostný vzťah medzi Raven a Williamom. Len je William upír. Čo pár vecí zmení a sťažuje. Pravdaže tu máme aj nejaké vedľajšie dejové línie, ako lovcov upírov, upírov, ktorí chcú vysať snáď každého, či lúpež u Raven v galérii. Všetko však išlo do úzadia, keď sa riešil ich vzťah (ak sa to tak dá vôbec nazvať). Myslím, že hlavným problémom, prečo mi kniha úplne nesadla, bolo, že som sa nevedela začítať, čo ma samotnú prekvapilo, keďže sa jednalo presne o moju šálku kávy. Knihu som odkladala nabok, ťahala sa so mnou ako žuvačka a príbeh som si nevedela užiť. Možno je to tým, že mi autorov štýl písania proste nesadol. Námet bol dobrý, anotácia ma zaujala, len som si proste nesadla s tým ako Sylvain píše. Jasné, v knihe sa našli aj nejaké klišé frázy a situácie, ale to k tomu proste patrí. Hlavne keď sa jedná o upírov. Pri nich je naozaj ťažké, vymyslieť niečo nové a neokukané, ale mne to vôbec nevadí. Okrem toho bola prekvapujúco slabšia druhá polovica knihy. Akoby autorovi už došiel dych a nevedel čo mal ďalej písať. Práve toto bolo pár nevýhod, ktoré mi trošku skazili čítanie.

"William sa postavil za ni a rukama ji kvúli bezpečí objal kolem pasu. Zdálo se jí, že cíti, jak se jí přitiskl nosem do vlasu."

Pravdaže, kniha má aj svoje pozitíva. Páčilo sa mi prepojenie histórie so súčasnosťou a bola som rada, že autor poňal upírov v ich pôvodnej podobe. Neboli to len upravení frajeri, ako napr. v Twilighte, ale aj krvilačné monštrá. Bolo vidno, že autora inšpiroval skôr príbeh o Draculovi ako Upírske denníky. Myslela som si, že podobným príbehom sa už autori nebudú venovať, a preto som ostala milo prekvapená, že sa predsa len našiel niekto, kto to vníma inak. Je obrovská škoda, že som si s autorom nesadla, pretože mi prostredie aj celá námetka prišli strašne zaujímavé. Stále mi však bilo do očí to, že som sa nevedela začítať, že autorovi niečo chýbalo, že jeho postavám proste neverím. Momentálne preto tuho rozmýšľam, či dám šancu jeho trilógii Gabrielovo Inferno, alebo sa mám radšej na to vykašľať. Ešte neviem :)

Keďže som stále balancovala na hrane, či sa mi príbeh chce alebo nechce páčiť, stala sa pre mňa Temná Raven priemernou knižkou. Ako som už spomínala, rozmýšľala som (a aj stále rozmýšľam) nad Gabrielovým infernom, ale nie som si tým veľmi istá a nechám tomu čas. Toto dielko vám aj napriek všetkému odporúčam, možno sa vám zapáči viac ako mne :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu nájdete Tu.

1 komentár:

  1. Temná Raven sa mne osobne veľmi páčila. Prepojenie s históriou so sučastnostou sa mi tiež veľmi páčilo a chcem si prečítať aj Gabrielovo inferno :)

    OdpovedaťOdstrániť