sobota 24. januára 2015

Božský hráč - Christina Laurenová

Čo sa stane, keď prebehne medzi Casanovom a knihovníčkou iskra?

Po tom, co Hanně Bergstromové její starostlivý bratr udělá přednášku o tom, že má úplně katastrofální (protože nulový) společenský život a je zahrabaná zaživa v přípravě na doktorát, nezbývá jí nic jiného, než poslechnout a využít jeho návrh: vypadne ven, seznámí se s novými lidmi, začne randit. A kdo jí pomůže proměnit se ve žhavou dračici, po které budou toužit všichni muži? Nikdo jiný než božský přítel jejího bratra, Will Sumner – investor a dokonalý playboy! Will riskem doslova žije, ale starat se o brýlatou šprtku ho opravdu ani v nejmenším neláká… až do té divoké noci, kdy ho jeho nevinná svůdná žačka naláká do postele – a naučí ho o ženách dvě tři nové věci, na které už nikdy nezapomene. Jakmile Hanna objeví sílu svého sexappealu, je jen na Willovi, aby dokázal, že je opravdu tím jediným mužem, kterého v životě potřebuje.
Od Christiny som už čítala knihu Božský bastard a musím uznať, že sa mi páčila. Bol to úvodný diel série, v ktorej diely na seba nenadväzujú. Ako po ďalšom dieli som sa rozhodla siahnuť po knihe Božský hráč, pri ktorej ma zaujala už na prvý pohľad anotácia. Mnoho čitateľov túto sériu považuje za vynikajúcu, ale nájdu sa aj takí, ktorí ju zahrabávajú pod čiernu zem . Zo začiatku som aj ja mala zmiešané pocity a nebola som si istá čo od knihy očakávať, ale nakoniec by som povedala, že sa mi tento diel páčila oveľa viac a že si ma autorka rozhodne získala. 

"A s tou jednoduchou větu jsem ji naprosto propadl."


V tomto dieli sa stretávame s knihomoľkou Hannou a sexi sukníčkarom Willom. Hanna Willa požiada, aby jej pomohol s randením, keďže jej to nevychádza zrovna tak, ako by si priala. Will sa do toho najskôr nechce púšťať, ale nakoniec si povie, že prečo nie a tak sa to všetko začne. Po spoločných ranných behoch a strávených dňoch, si začne Will uvedomovať, že Hanna možno v sebe skrýva viac ako by si bol myslel. 

Zo začiatku je práve Will ten lovec, vodca, dáva najavo ako on je nad vecou, aké má skúsenosti a Hanna je len jeho žiačkou. Postupne sa však začnú ich role vymieňať a zrazu sa stane z ustráchaného dievčatka silná zvodkyňa a Will sa stáva obeťou svojej vlastnej hry. Z celej knihy sa mi páčil najviac práve tento prerod postáv a to, aký na seba mali vplyv. Obaja sa nachádzali proste v nejakej nerovnováhe a zrazu, keď sa začali dávať dokopy a stretávať, sa všetko vykompenzovalo a ich charaktery sa upravili k oveľa lepšiemu. Okrem toho je toto jedna z mála kníh, kde ani jeden z hlavných hrdinov neprežil žiadnu strastiplnú minulosť ani nie je nijako poznačený, takže vás kniha emočne nevyčerpá. Na scéne sa pravdaže objavia aj postavy z minulých dielov, čo som trošku ja spravila chybu, že som sa najskôr mala pustiť do knihy Božský cidzinec a až po tom do tejto, ale našťastie som si všetko podstatné vedela pospájať do kopy. Tento príbeh sa mi páčil o dosť viac ako v knihe Božský bastard, keďže bol viacej vtipný, milý, nie príliš prekombinovaný a predramatizovaný, ale napísaný s ľahkosťou. Okrem toho sa podľa mňa kniha sústreďovala na viac ako len nejakú erotiku.

"Cítila som, že to medzi nami bude lepší."


Hlavnou témou je pravdaže vzťah Hanny a Willa. Autorka medzi nimi vytvorila takú chémiu, že sa dala priam krájať koľko jej bolo. Obaja sa podpichovali, doberali, dokázali však aj brať veci vážne a bol to jednoznačne jeden z najlepších párov aké som v takýchto knihách zažila. Kniha sa mi čítala veľmi rýchlo, stránky sa priam otáčali samé, autorka si ponechala svoj štýl, no proste skvelé. Jediné, čo mi tak bilo do oči bol český preklad knihy. Češtinu mám veľmi rada, minimálne polovica mojej knižnice sú práve české knihy, no čo sa týka prekladu niektorých slov v tejto knihe, najmä pri tej erotickej časti, tak som sa do toho proste nevedela vžiť a musela som sa smiať. Pani prekladateľke rozhodne nezávidím, preložiť niečo takéto je určite ťažké, ale myslím, že niektoré výrazy by sa proste možno dali inak nahradiť a použiť lepšie. 

Vždy mi zaberie veľa času na internete hľadanie kníh ako je táto. Aj keď vychádza mnoho podobných románov, je len pár, ktoré sú proste dobré a bavia ma čítať, no táto séria je určite jeden z týchto prípadov. Christina píše naozaj skvelo, jej knihy sa čítajú ľahko, sú to príjemné oddychovky a ja im ani nemám čo vytknúť. Spätne sa chcem ešte vrátiť ku knihe Božský cidzinec, ktorá ma ale zaujala anotáciu najmenej. Okrem toho 4.2. vychádza vo vydavateľstve Jota nová séria tejto skvelej autorky, pričom prvý diel dostal názov Vášnivý svůdník a na obálke opäť nájdeme nejakého sexoša s košelou :)


Knihe dávam jednoznačne plné hodnotenie, keďže je to za poslednú dobu jedna z najlepších kníh aké som z tohto žánru čítala. Pokiaľ máte radi jednouché iskrivé oddychovky plné chémie a lásky, určite by ste si túto sériu mali prčítať :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly.sk. Knihu si môžete zakúpiť TU.

6 komentárov:

  1. Božskýho bastarda jsem četla a nebylo to špatný, takže si druhý díl taky přečtu. Snad bude trochu lepší než první. =)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Já četla první dva díly, z čehož se mi první hodně líbil a ten druhý byl propadák. Byl naprosto absurdní a dost mě štvali i hlavní hrdinové, proto jsem se ke třetímu hned neodhodlala a později jsem na něj úplně zapomněla. Ale nejspíš se k němu vrátím, protože to vypadá hezky a může to být opravdu skvělé ukončení série, i když to na sebe nijak extra nenavazuje. :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Určite tento diel je naj pre mňa :) Tiež sa ešte vrátim k druhému a som zvedavá, čo prinesie :)

      Odstrániť
  3. Táto kniha sa mi strašne páčila, podľa mňa je to skvelá séria :) Super recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Táto séria ma najskôr bavila, ale teraz no neviem Recenzia ale inak krásna :))))

    OdpovedaťOdstrániť