streda 24. decembra 2014

Wendy Higginsová - Svůdné nebezpečí

Cesty osudu sú nevyspytateľné!

Anna, šestnáctiletá středoškolačka z maloměsta v americké Georgii, má podobné starosti jako většina dívek jejího věku: příliš drobnou postavu, příliš starostlivou adoptivní matkou nebo to, že jako vzorná studentka a horlivá abstinentka není mezi spolužáky moc oblíbená. Má ale i starosti, se kterými se nikomu nesvěřuje. Například vnímá aury lidí, není nikdy nemocná, vidí a slyší na neobvykle velké vzdálenosti...
Teprve když se na rockovém koncertě v klubu seznámí s atraktivním mladým bubeníkem Kaidanem, začíná krůček za krůčkem objevovat pravdu o sobě a o svém původu, ale i o světě skrytém před zraky obyčejných smrtelníků. O existenci rasy nefilů – potomků lidí a padlých andělů, do níž Anna i Kaidan patří. Bytostí s nadpřirozenými schopnostmi, které mají pod hrozbou trestu smrti od svých démonických otců nařízeno šířit mezi lidmi sedm smrtelných hříchů. Jak vzorně vychovanou a úzkostlivě slušnou Annu promění sblížení s otcem? A dokáže láska ke Kaidanovi něco změnit na jeho nezvratné příslušnosti ke straně Zla?

Svůdné nebezpeči je v poradí druhou knihou z tejto zaujímavej série. Na túto knihu som sa tešila, bola som zvedavá, ako sa celý príbeh vyvinie a neverím, že som sa k nej dostala až teraz v decembri. Nemám ani potuchy, kedy vyjde ďalší diel, no pevne verím, že to bude čo najskôr, keďže som zvedavá, ako sa celá séria nakoniec vyvnie a uzavrie. musím povedať, že táto kniha sa mi páčila o čosi menej ako prvý diel, keďže tam chýbala to najlepšie z celej knihy a môj obľúbenec - Kaidan (aj vám teraz vyskočili na tvári slzy? Mne totiž hej).

"Uhladila jsem jí vlasy a dotkla se zlehka její rány."

Keď som písala recenziu na prvý diel, dala som 4 lajky, jeden so stiahla za správanie a charakter Anny. V druhom dieli to s ňou už bolo oveľa lepšie, už sa nesprávala tak strašne primitívne a hrozne, no stále nemôžem povedať, že by to bolo tip top. Čo mi však najviac vadilo, bola absencia Kaidana. V knihe ho bolo tak strašne málo, až mi z toho bolo miestami do plaču. Neviem prečo sa teraz autorka rozhodla ho z knihy skoro úplne vymazať, keďže si ho zamilovalo toľko čitateliek ( a z toht faktu zostali teda priadne naštvané)

Kniha sa mi už v prvom dieli získala práve vďaka nefilom, ktorých spracovala do úplných detailov a vytvorila ich skvelo. V dvojke opäť raz nahliadneme ako to s nimi vlastne je. V druhom dieli sa pozeráme na to, ako Anna musí vykonávať svoju prácu, ako sa zmenia z poslušného dievčatka na kráľovnú večierku a ako denne bojuje s výčitkami svedomia. Svoju prácu však vykonávať musí, keďže má za pätami kopu špehov, ktorí ju kontrolujú. Okrem toho nemôže zabudnú ani ani na Kaidana, ktorý ju však stále odmieta, no ona aj tak stále o neho bojuje. Na cestu za slobodou sa však vydáva aj Kopano, ktorý by jej mohol pomôcť na Kaidana zabudnúť (čo sa ale dúfam nestane, neznášam tieto ľúbostné trojuholníky). Už sa nejedná o nejaké hlúpe, detské hry, ale môže jej ísť dokonca aj o holý život.

"Jen já, zase, musela myslet na Kaidana." 

Kniha bola napísaná veľmi jednoduchým a chytľavým štýlom, nechýbala romantika ani akcia a utorka dokázala opäť raz poriadne zamotať celý príbeh. Najviac plusových bodov si u mňa získala práve za koniec knihy, ktorý ma milo prekvapkal. Navyše jej nápad je mimoriadne originálny a iný, podobnú knihu na pultoch kníhkupectiev ani nenájdete. Bála som sa, že čítanie o anjeloch a podobne ej už trošku klišé, na pultoch a aj v mojom knižnici ich je kopu, ale predsa len ešte Wendy zdvihla laťku. Dej sa opäť tiahol plynulo dopredu, neboli tu hluché miesta ani som sa nenudila. Knihu som zvládla veľmi rýchlo a naozaj netuším, ako vydržím toľko čakať na ďalší diel. Taktiež by som ešte dala do pozornosti obálky, ktoré sú naozaj krásne. Na Matinom blogu som si všimla, že písala, že sa jej obálka páči až na oči našich hlavných postáv. Sprvu som si na nich nevšimla nič zvláštne, lebo som sa na to nejako nezamerala, ale naozaj je to tak, že ich majú divné! :)

"Přitiskla jsem si ruku na žaludek, abych se uklidnila."

Knihe by som predsa len jeden lajk stiahla, pretože mi tam chýbal Kaidan a Annino správanie ešte nebolo úplne najlepšie. Na tretí diel sa naozaj veľmi teším a pokiaľ ste ešte tejto sérii nedali šancu, určite by ste to v čo najbližšej dobe mali zmeniť, keďže sa jedná o veľmi dobré a zaujímavé dielko. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu si môžete zakúpiť TU.

1 komentár:

  1. Recenzi na tuto knihu jsem zrovna včera dopsala :D Tak ji brzy také nahodím. Vše jsi skvěle vystihla a se spoustou věcí musím souhlasit. Tahle série je prostě originál, ale také mi vadilo, jak málo tam bylo Kaidana. Doufám, že třetímu dílu se podaří překonat skvělou jedničku. U nás v ČR má vyjít na začátku ledna :) Nemůžu se dočkat!

    OdpovedaťOdstrániť