piatok 19. decembra 2014

Prečo sme sa vlastne rozišli - Liane Moriartová

Strata pamäti môže byť hotovým vykúpením.

29-ročná Alice sa vôbec ale vôbec nemá na čo sťažovať. Možno nemá tvár a telo ako supermodelka, zato však má úžasného manžela s ktorým čaká prvé dieťa a sestru, s ktorou si skvelo rozumie. Tak si asi viete predstaviť ten šok, keď sa jedného dňa preberá na dlážke v posilovni, o niekoľko kíl ľahšia a zisťuje, že od zariaďovania detskej izby prešlo 10 rokov, na ktoré si absolútne nespomína. Takmer tridsaťročná Alice v tele takmer štyridsaťročnej Alice nikdy nestretla ani jedno zo svojich troch detí, neprešla si tragédiami, ktoré ju poznačili na celý život a neprišla o človeka, o ktorom si vždy myslela, že je láska jej života. Alice netuší, čo také hrozné sa za desaťročie stalo, že ju to s manželom úplne rozdelilo, no je odhodlaná za neho opäť zabojovať. Ibaže je tu menší problém...jej manžel si totiž pamätá všetko.

Liane sa stala na Slovensku veľmi populárnou a obľúbenou autorkou. Úspech zožala so svojou knihy Manželovo tajomstvo. Ja som túto knihu kúpila svojej mamke, ktorú však príliš nezaujala a tak som sa do nej pustila ja. Aj keď sa jej nepáčil (čo vôbec nechápem), mňa si hneď získala a bola som z nej nadšená! Veľmi som sa preto potešila, keď som zistila, že od nej na Slovensku vyjde ďalšia kniha. Nejedná sa o pokračovanie, ale o úplne iný príbeh, tento krát z iného súdka.

"Potom kyticu spustila nižšie a odhalila svoju tvár. Alice zažmurkala, potom znova."

Čo by ste robili, keby ste stratili pamäť? Potešili by ste sa, že ste sa zbavili zlých spomienok alebo naopak boli zúfalý? Ja by som sa tomu veru nepotešila, no pre Alice to znamená druhú šancu, aby zachránila svoje manželstvo, ktoré je na pokraji. Ako je to možné, že sa z takej lásky stal len obyčajný chlad, ktorý ich ničí. Liane po strate pamäti dostane šancu, aby zvrátila posledných 10 rokov. Nebude to však také jednoduché, pretože ona síce pamäť stratila, ale jej manžel nie.

Knihy od tejto autorky mám veľmi rada, pretože vás stále držia v pozore a vy máte chuť čítať stále ďalej a ďalej. Aj keď sa nejedná o nejaký akčný trhák, ale príjemnú romantiku, nebudete sa môcť od knihy odtrhnúť. Ja sama som ju čítala do skorého rána, keďže na každej druhej strane sa vyskytli nejaké ďalšie a ďalšie nevyriešené otázky a ja som sa len čudovala, ako dokázala autorka takto zamotať takýto zdanlivo jednoduchý príbeh dokázala neskutočne vygradovať. Ani na chvíľku som sa nenudila a knihu som nedokázala odložiť. Liane píše veľmi zvláštnym a svieži spôsobom aký sa nevidí u každého autora. 

"Hlavou jej vírili myšlienky. Prepánajána, možno je to gigolo a prišiel jej poskytnúť svoje služby." 


Alice bola skvelá hlavná hrdinka. Hneď som si ju obľúbila a páčila sa mi jej premena počas 10 rokov od zlatej milej baby až po povrchnú hnusobu a zase naspäť k tej milej babe. Jej manžel to s ňou nemal vždy ľahké, no aj napriek tomu to všetko zvládal super a ja som mu od začiatku knihy fandila. Na scéne sa objavilo aj pár ďalších postáv, ktoré boli sympatické, ale nejako extra mi k srdcu neprirástli. Na knihe nemám ani v podstate čo skritizovať, Liane je pani spisovateľka s veľkým P aj S. Okrem toho koniec knihy Manželov tajomstvo tak nejako moc neuspokojil čitateľov a mnohí sa naň sťažovali. V tomto prípade budete podľa mňa oveľa spokojnejší. 

"Madison prikývla. Už nebola v tvári biela, ale červená."

Knihe by som nakoniec udelila 5 lajkov. Veľmi rada by som vám povedala, že je na knihe niečo zlé, ale nič ma nenapadá a nič som nenašla. Na túto knihu by som mohla spievať ódy od rána do večera a môžem vám ju všetkým len a len odporučiť. 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu nájdete TU

2 komentáre: