štvrtok 25. decembra 2014

Poklony a sprisahania - Gail Carrigerová

Prichádzajú ďalšie lekcie pre špiónky

Sophronia sa tajne pripravuje v Akadémii pre mladé dámy uhladených mravov na povolanie špiónky. Na tajných nočných výletoch po vzducholodi zistí, že sa chystá akési sprisahanie s hrôzostrašnými následkami pre nadprirodzené bytosti i ľudí. Pokúša sa odhaliť, kto za ním stojí, a ochrániť svojich priateľov. Nebezpečný experiment s preletom vzducholode éterosférou je v plnom prúde takisto ako aj plesová sezóna v Londýne. Sophronia rieši plesovú róbu, falošné poklony a intrigy a začína si intenzívne uvedomovať záujem dvoch veľmi odlišných mladých mužov o jej osobu... Charakteristický humor Gail Carrigerovej a svojrázne steampunkové prostredie tohto „pôvabne streleného špionážneho dobrodružstva“ budú stopercentne vrcholom módy tejto sezóny.

Poklony a Sprisahania sú v poradí druhým dielom tejto skvelej série o špiónkach.  Na tento diel som sa fakt tešila a po jeho dočítaní chcem hneď ďalší! Aj keď sa mi táto kniha čítala o niečo ťažšie, keďže som mala problém veľa vecí pochopiť a mala som pocit, že autorka niektoré veci skomplikovala viac ako by môj mozog dokázal spracovať. Som však veľmi zvedavá ako sa autorka rozhodne ukončiť sériu, keďže zatiaľ nemám pocit, že by to k tomu nejakým spôsobom smerovala alebo že by sa príbeh uzatváral.

"Sophronia kývla hlavou na látku v Pufňufovej papuli. "


Hneď od začiatku sa ocitáme opäť v prípravnej akadémii mademoiselle Geraldine pre mladé dámy. Sophronia to nemá vôbec jednoduché, keďže sa na ňu jej kamošky tak trochu vykašľali, no ona je aj tak rozhodnutá im za každú cenu pomôcť. Okrem toho sa okolo nee motajú dvaja pekní a príťažliví nápadníci, medzi ktorými si ani sama Sophronia nevie vybrať. Situácia sa komplikuje, keďže až príliš veľa ľudí má záujem o kontrolu éterických prúdov a Sophronia musí využiť všetok svoj šarm, všetko čo sa naučila, ale aj svoje zručnosti, aby odhalila všetky tajomstvá a zachránila svoje priateľky. 


Hlavný rozdiel , vďaka ktorému sa mi táto kniha tak páči oproti ostatným je v tom, že hlavná hrdinka nemá v hlave vákuum. Stretla som sa už s kopou hlavných hrdiniek a len máloktorá z nich mala niečo v tej svojej hlavičke. Sophronia nielenže v nej niečo má, ona je dokonca aj veľmi bystrá, šikovná, milá, vie si povedať svoj názor či postaviť sa za ľudí, na ktorých jej záleží. Niekomu dokonca môže miestami prísť aj ako chodiaca encyklopédia, keďže vie naozaj všetko. Ja som bola touto zmenou nadšená a autorka má u mňa palec hore za vytvorenie takej skvelej hlavnej hrdinky. Na svoj vek je naozaj veľmi vyspelá a práve vďaka tomu, ako si dokáže pospájať jednotlivé veci rýchlo dokopy, sa príbeh pekne posúval dopredu a vôbec nestagnoval.

"Sophronia si s Agathinou pomocou vyzliekla dennú róbu a spodničku." 

Kniha sa čítala opäť raz skvelo, príbeh sa pekne posúva dopredu, kniha vôbec nestagnuje a v kuse sa niečo deje. Niekedy som to rýchle tempo ani nestíhala a popri inteligentnej Sophronii som si miestami pripadala ako debil a hovorila so si, ako to, že ma to nenapadlo, alebo bože, šak to bolo také jasné. Autorka má naozaj bravúrny štýl, elegantný, sarkastický a vtipný, vôbec nie povrchný. Je jasné, že má celý príbeh pekne premyslený dopredu a vymyslený až do úplných detailov. Kniha je plná rôznych vtipných poznámok a sama som sa pristihla pritom, že sa niekedy chichúňam ako cvok. Aj keď mám rada hlavne romantiku, táto kniha sa mi páčila aj bez nej. Objavili sa tu nejaké náznaky, nápadníci a podobne, ale že by tam bolo nejaké klišé alebo milostné scénky. Autorka má ešte pre nás nachystaný nejaký ten diel a už teraz môžem povedať dopredu, že sa vôbec nebojím, že by sa v ďalších knihách nič nedialo, alebo že by ma nebavila. Gail je jedna z mala autoriek, pri ktorých som si istá, že proste nedokážu napísať zlú knihu.

"Bolo to obdivuhodné predstavenie. Všetci užasnuto mlčali. "

Knihe by som nakoniec dala 5 lajkov. Nemám  čo vytknúť a je to za poslednú dobu jedna z naj kníh aké som kedy čítala. Pokiaľ ste jej ešte nedali šancu, určite by ste to v čo najbližšej dobe mali zmeniť :) 

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu nájdete TU.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára