pondelok 22. decembra 2014

Dulce de Leche - M. Pintérová - Bezáková

Návod na sladký život od slovenskej foodblogerky.

Martina Pintérová-Bezáková patrí medzi slovenské top foodblogerky a neznáma nie je ani divákom jojkárskeho Dobrého rána. Vo svojej prvej knihe prichádza na knižný trh s viac než 80 sladkými receptami. Publikácia by sa dala nazvať aj štýlovou knižnou cukrárňou, ktorá ponúka odpoveď na otázku, čo so sezónnym ovocím a neskrotnými chuťami. Rozhodne sa pripravte na to, že kniha Dulce de leche vás vďaka nádherným fotografiám domácich koláčikov, tort a iných sladkých pokušení vystrelí na pomyselný Olymp gurmánskeho zážitku už pri jej listovaní.

Možno ste si niektorí všimli, že okrem čítania ma baví aj varenie a pečenie. Nemôžem povedať, že by mi to išlo nejako extra super, ale mám za sebou už pár úspešných receptov. Keďže s mamkou rady skúšame aj dačo nové, nemohla som si nechať ujsť túto zaujímavú knihu s receptami. Musím však povedať, že som zostala sklamaná.

Čo sa týka tejto knihy obsahuje výlučne recepty na sladké dobroty. Je spracovaná naozaj krásne a na poličke vyzerá super. Martina patrí medzi najznámejšie slovenské food blogerky, ktoré ja už dlhšie sledujem. Má aj vlastnú stránku, na ktorej môžete sledovať jej recepty. Okrem nejakých tradičnejších receptov, v jej knihe nájdete aj mnoho úplne netradičných. Zjem prakticky všetko, ale levandulovo broskyňový koláč bola j na mňa príliš a nemôžem povedať, že by som si na ňom pochutnala. Mnoho z týchto receptov jednoznačne nepatrí do našej kuchyne, a preto pokiaľ patríte medzi tradičných slovákov obľubujúcich tradične halušky a chleba s masťou, asi sa v tejto knihe nenájdete a jednotlivým receptom ani nedáte šancu. My sme sa rozhodli vyskúšať viaceré, ale nie všetky mi sadli, pravdu povedať nám asi chutnali iba Nutelové pusinky.

Recepty sú písané jednoducho a určite ich môžu vyskúšať aj menej skúsení kuchári, ktorí ich zvládnu na jednotku, čo určite hodnotím za pozitívny bod. Tak isto sa mi páčila aj originalita, ktorú v iných knihách nenájdete. Za negatívny jav však hodnotím, že sa strašne ťažko zháňajú suroviny na prípravu jedál. Musela som pobehať snáď milión obchodov, kým som našla, čo som potrebovala. Okrem toho, naozaj je väčšina jedál, no proste zvláštna a určite vám nie všetky sadnú. Treba si preto nájsť aspoň pár takých, ktoré si obľúbite. Ja som si ich našla a určite nedám dopustiť na Čokoládovo - mätový rez či Čokoládovo - penovú tortu s ovocím. Stačí si len vybrať podľa chuti.

Celkovo je to s knihou u mňa tak 50 na 50. Aj tam boli dobré recepty, kniha bola napísaná pekne a prehľadne doplnená krásnymi ilustráciami, ale na druhej strane, prístup k surovinám je ťažký, obmedzený a nie všetky recepty (dokonca väčšia časť z nich) boli skvelé, alebo mi aspoň teda jednotlivé chute proste nesadli. Nie nadarmo sa predsa hovorí, že 100 ľudí 100 chutí. Pokiaľ radi pečiete a méte radi sladké dobroty, určite by ste tejto knihe mali dať šancu. Je len na vás, či vám jednotlive recepty sadnú, alebo naopak nie. 

Knihe by som nakoniec dala 3 lajky. Aj sa mi páčila aj nie, ale aj napriek tomu vám ju odporúčam, aby ste si samy vytvorili vlastný názor na knihu a dobre si pri nej pochutnali :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Ikar. Knihu nájdete TU.  

3 komentáre:

  1. Akurát sme s maminou pozeral túto knihu a tiež sa nevieme rozhodnúť, ale asi jej dáme nakoniec šancu. Super recenzia :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ja síce piecť neviem, ale na všetko, čo upečie moja mama si rada pochutnám :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Zlý kredit, dobre !! 100% akceptácia pre okamžité pôžičky, získanie ponuky do 24 hodín
    Získajte osobnú pôžičku od 8 000 GBP do 80 000 000 USD, 3,0%
    úroková miera Naše pôžičky sú dobre poistené a maximálna bezpečnosť je naša
    prioritou, ste finančne stlačení?
    Hľadáte prostriedky na splácanie pôžičiek a dlhov?
    Hľadáte financovanie na začatie podnikania?
    Potrebujete súkromné alebo firemné pôžičky na rôzne účely?
    Hľadáte pôžičky na veľké projekty?
    Hľadáte prostriedky na rôzne ďalšie procesy?
    Poznámka: Ponúkame nasledujúce pôžičky pre jednotlivcov
    * Komerčné pôžičky.
    * Osobné pôžičky.
    * Obchodné pôžičky.
    * Investičné pôžičky.
    * Rozvojové pôžičky.
    * Pôžičky na nákup.
    * Stavebné úvery.
    * Úvery pre spoločnosti a mnoho ďalších:
    a oveľa viac pri úrokovej sadzbe 3%;
    e-mail: ako sa prihlásiť?
    Pre viac informácií kontaktujte pls: Mrfrankpoterloanoffer@gmail.com

    OdpovedaťOdstrániť