nedeľa 7. decembra 2014

Baby z Brooklynu: Pia - Gemma Brgess

Život sa začína po dvadsiatke!

Kniha Baby z Brooklynu - Pia je prvou zo série o piatich kamarátkach Pii, Angie, Madeleine, Coco a Julii.Celý život majú pred sebou! Ale čo s ním? Pia - sexy dvadsiatka s panickým strachom z nových vzťahov je nezamestnaná, bezradná, s fotkou hore bez na facebooku. Nie, Pia Kellerová nežije svoj sen. Na facebook totiž niekto zavesil, ako tancuje na stole hore bez. Videli to jej rodičia, aj jej nový šéf. A tak prišla o svoj prvý džob. Býva v Brooklyne so svojimi štyrmi naj kamoškami, čo majú celý život pred sebou. 

Odvážne nápady a nový jedálenský karavan s prudko zdravou stravou, zlomené srdce, žúry i známosti na jednu noc, život plný problémov, z ktorých sa snaží vyhrabať, no namiesto toho sa dostáva ešte do väčších. Nič nejde ako po masle, všetko sa stále viac a viac komplikuje...

Kto mohol tušiť, že dospelosť je len začiatkom dospievania?


Už dávnejšie som sa vyjadrila, že sa môj štýl trochu v poslednej dobe zmenil. Od rôznych fantasy kníh pomaly čoraz viac a viac holdujem úplne iným knihám, väčšinou new adultovkám. Nie že by som na svojich upírov úplne zabudla, skôr len dávam prednosť len čomusi romantickejšiemu a jednoduchšiemu. Preto ma hneď na prvý pohľad zaujala kniha Baby z Brooklynu. Veková hranica sa posunula o niečo ďalej a tentokrát sa stretávame už s dvadsiatničkami. Celá séria by mala pozostávať dokopy z 5 kníh, pričom každý zachytáva príbeh inej hrdinky.

"Nikdy nemaj sex s bratom svojej spolubývajúcej."

Prvá kniha z tejto série zachytáva príbeh mladého sexy roztomilého, ale trošku viac ustráchaného dievčaťa. Pia Kellerová je mladá 20 - ročná baba, ktorej nič nevychádza tak akoby chcela. Jej fotku ako tancuje hore bez videl okrem jej rodičov aj jej šéf a tak prišla o svoju prácu. Má celý život pred sebou, no absolútne nevie, kde má začať. Ako dobrý nápad sa môže zdať práve jedálenský karavan s prudko zdravou stravou. Pia má však pocit, že jej vôbec nič nevychádza, ale naopak, že sa všetko čoraz viac a viac komplikuje.

Pia je úplne skvelá hlavná hrdinka. Zo začiatku mi síce prišla ako také ustráchané káčatko, ale po istom čase som si ju veľmi obľúbila a prirástla mi k srdcu. Vedela sa odviazať, užívať si žúrky aj večery s kamoškami, za svoje rozhodnutia niesla plnú zodpovednosť a nerobia zo seba žiadne neviniatko. Okrem toho mala aj štyri vynikajúce kamarátky, ktoré ju boli ochotné podržať v každej situácii. Venovať sa im charakterom nemá ešte momentálne moc zmysel, keďže s každou hrdinkou sa ešte stretneme v vlastne knihe a prejdeme si aj ich príbehy. Okrem nich sa na scéne objavil aj nejaký ten sexoš, ktorí spríjemňoval celú atmosféru a ktorý určite nenechá ani jednu z vás chladnou. Mimoriadne sa mi páčilo aj prostredie, do ktorého bola kniha zasadená. Vždy mám rada, keď sa jedná o zahraničie a nie tu hen vedľa Dunaja, že sa deje príbeh. A navyše Brooklyn! To je dokonalé miesto pre odohranie sa tých najrozličnejších románikov (a ešte aj niečoho viac).

"Neexistuje nejaké pravidlo slušného správania pre náhodné milostné avantúry, podľa ktorého by sa mal odo mňa odvrátiť." 

Kniha sa čítala skvelo. Čakala som, že bude o niečo väčšia a hrubšia, no jedná skôr o takú menšiu jednohubku. Príbeh sa posúval pekne dopredu, bol jednoduchý bez zbytočných kolkov a naťahovačiek, no za to s množstvom vtipných a bláznivých situácií. Už dlho som sa takto dobre nezasmiala a nejaká knihu si neužila. Mala som ju prečítanú zhruba za jedno popoludnie a keď som ju dočítala, až mi bolo ľúto, že už skončila. Bola zaujímavá, originálna a neokukaná. Neviem si síce úplne predstaviť o čom budú ďalšie diely, čo tam autorka chce ešte vymyslieť, ale podľa toho, ako skvelo napísala hneď prvú knihu, si myslím, že aj tie ďalšie sa budú čítať skvelo. Knihe nemám čo vytknúť, naozaj som hľadala či to má nejaké chyby, ale nič som proste nenašla. Gemma je vynikajúca spisovateľka až sa čudujem, že som o nej ešte pred tým nepočula.Našťastie vydavateľstvo Slovart vždy vie po akej knihe siahnuť.

Na knihu by som mohla spievať ódy až do nekonečna. Všetko cez postavy, prostredie, dej, štýl autorky až po romantiku bolo vypracované dokonale a ja teraz (krátko po dočítaní) som ešte stále v úplne eufórii a som nabitá pozitívnou energiou :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku veľmi pekne ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly. Knihu nájdete TU. 

6 komentárov:

  1. Sice jsem o knize ještě nikdy neslyšela, ale nevypadá to úplně špatně, i když si ani nemyslím, že by mě zaujala na plné hodnocení. Ale hezky napsaná recenze :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Skvelá recenzia na knihu sa teším :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Túto knihu zbožňujem presne si to vystihla! :*

    OdpovedaťOdstrániť