sobota 8. novembra 2014

Trable - Samantha Towle

Nie vždy je na nás život taký, aký by sme chceli!

Mia Monroeová nikdy neměla lehký život. Když se konečně osamostatnila, myslela si, že všechno bude jednodušší. Ale nebylo… Teď prchá před člověkem, kterého nechce už nikdy vidět. Utíká před minulostí, o níž se nesmí nikdo dozvědět. Zoufale se snaží najít lásku, o které dosud jen snila. Jordan Matthews naopak bere všechno na lehkou váhu. Má rád ženy, jednoduchý, uvolněný a bezproblémový život. Jenže pak potká Miu… zlomenou, zdeptanou a s takovou přítěží, jež je na jednoho člověka příliš. Čím více tuto dívku poznává, zjišťuje, že poprvé chce někomu pomoct. Že touží dozvědět se o ní víc.

Když Mia poprvé uvidí Jordana, říká si, že je to přesně typ člověka, s nímž nechce mít nic společného: potetovaný drsňák, který vydělává peníze pokerem a po barech sbírá jednu ženskou za druhou. Jak je tedy možné, že se do něj zamilovala? Jenže pak ji minulost, před níž utekla, začíná rychle dostihovat: Neboť jestliže před něčím utíkáte, musíte se jednou zastavit… …a když se zastavíte, udeří na vás minulost plnou silou.

Pokiaľ sledujete môj blog už dlhšie, tak ste si určite všimli, že milujem knihy z new adult žánru a tak isto aj contemporary. Práve z tohto dôvodu som si preto nemohla nechať ujsť ďalšiu novinku, ktorá mi udrela do tváre - a to Trable. Kniha ma opäť zaujala obálkou aj anotáciu, spravila som však jednu chybu - nepripravila som sa na to, že to bude opäť raz emočná bomba, ž ma psychicky úplne položí na zem a že sa z toho ešte budem chvíľu spamätávať (vždy ma takéto príbehy zasiahnu)

"Tak Oliver je po smrti. Chcelo sa mi smiať."

Mia to nikdy nemala ľahké, život jej komplikujú samé prekážky, pred ktorým ona rýchlo uteká preč, citovo sa izoluj od všetkých, pretože už nechce zažiť bolesť. Vydáva sa hľadať svoju mamu, pretože verí, že jej pomôže, no nikdy by ju nenapadlo, že nájde lásku v podobe sukničkára Jordana, ktorý aj keď vyzerá, že má srdce z kameňa, je úplne úžasný. Keď si však Mia myslí, že je všetko v poriadku, začne jej dýchať na päty jej nemilosrdná minulosť, ktorá by mohla ohroziť aj Jordana. 

Jordan a Mia boli naprosto skvelé postavy. Aj keď bola opäť raz práve Mia poznačená minulosťou, nebola takou typickou hroznou umrnčanou a nepríjemnou hlavnou hrdinkou, ale vedela som sa s ňou stotožniť, chápala som, prečo robí svoje rozhodnutia tak alebo tak a proste som si ju celkom obľúbila. Čo sa týka Jordana, on je kapitola sama o sebe, dokonca by som povedala, že sa dostal na úroveň Travisa z Krásnej katastrofy. Jasné, bol to sukničkár, ale bol proste skvelý, úžasný, milý chápavý, no proste taký svalnatý cukrík. Najlepšie na tom všetkom bolo, že spolu vytvárali naozaj krásu dvojicu a pasovali k sebe (lepší výraz ma nenapadá) prdel na šerbel! No radosť čítať. Okrem nich sa na scéne objavili ešte Beth a Jim, ktorí boli proste perfektní a aj keď do deja príliš nezasiahli, dokázala som si k ním za veľmi krátky čas vytvoriť silný vzťah. Nesmiem zabudnúť ni an Dozera, Jordanovho psa, ktorý bol proste strašne zlatučký a objavoval sa v knihe tak často, až som si vytvorila vzťah aj k nemu (aj keď je pes). Myslím, že autorka zvládla vytvorene postáv na výbornú a určite má za to u mňa palec hore!

"Nevedela som či to dokážem. Tá bolesť bola neznesiteľná."

Tak nejako som pozabudla na to, že to bude poriadna emočná jazda. Po Greenových hviezdach si už na podobné knihy dávam pozor, pretože som veľmi citlivý človek a tak´to knihy so mnou vždy nejakým spôsobom zamávajú, bolí ma z nich brucho a je mi do plaču. Preto som trošku ťažšie znášala, čo sa v knihe dialo. nechcem vám prezradiť veľa a tak len poviem, že opäť raz sa bude jednať o poriadne krutú minulosť a Mia to fakt nemala ľahké! Bolo mi jej neskutočne ľúto a ešte teraz mi je z toho nejako divne. Nechápem totiž ako môže niekto robiť podobné veci a takým ľuďom b som dala automaticky nejaké elektrické kreslo alebo čo. No proste hrôza. 

Celkovo bola ale kniha napísaná skvelo a ja nemám čo vytknúť. O Samanthe som pred tým nepočula a tak ma prekvapuje, že zrazu prišla s takou skvelou knihou. Dej nasleduje pekne dopredu, ničoho nebolo málo ani veľa, stránky boli preplnené láskou a romantikou, opäť raz nechýbala ani erotika, ktorou však kniha nebola preplnená ani sa nenachádzala na každej druhej strane. Okrem toho Samantha vytvorila vynikajúci príbeh, ktorý nebol plytký, ale mal podstatu. Naozaj môžem vyjadriť len absolútnu spokojnosť a pokiaľ máte radi knihy s podobnou tematikou alebo sa vám páčila napríklad séria Beznádejná, určite by ste tejto knihe mali dať šancu. Som veľmi rada, že som sa k nej dostala, pretože to bolo skvelé čítanie, ktoré som si užila a momentálne som ešte (krátko po dočítaní) v obrovskej eufórii čo môžete vidieť aj na recenzii.

"Naklonil hlavu a pozrel sa mi priamo do očí." 

Knihe nemôžem dať nič iné než plné hodnotenie a určite vám ju všetkým odporúčam. Už dopredu vás ale upozorňujem, že sa jedná o knihu plnú romantiky a emócií, takže majte pri sebe veľa vreckoviek a človeka, ktorého v môžete objať (budete to potrebovať).

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem internetovému kníhkupectvu Preskoly. Knihu nájdete TU.

4 komentáre:

  1. Skvělá recenze, je super že se ti kniha líbila, ale nejsem si jistá, že by se líbila i mě. Nějak mě to neoslovilo a nezaujalo, i přes super pozitivní recenzi :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Taky jsem z ní byla nadšená. Moc hezky napsané. :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Knihu si určite musím prečítať skvelá recenzia :D

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Kniha sa mi moc nepáčila, ale pekná recenzia, dobre si to vystihla :)

    OdpovedaťOdstrániť