sobota 18. októbra 2014

Selekcia - Kiera Cassová

35 dievčat. Jedna koruna. Súťaž, ktorá zmení ich život.

Pre tridsaťpäť dievčat je Selekcia životnou šancou. Príležitosť uniknúť svojmu osudu, vstúpiť do okázalého sveta rób a drahých šperkov. Žiť v paláci a bojovať o srdce úžasného princa Maxona. Pre Americu Singerovú je to však nočná mora. Musí opustiť svoju lásku a odísť z domova. Potom sa zoznámi s princom Maxonom. Postupne začne prehodnocovať všetky svoje dovtedajšie plány – a uvedomí si, že život, ktorý si vysnívala, bledne pri budúcnosti, na ktorú nikdy ani nepomyslela.
Možno si ešte niektorí z vás pamätajú, keď v televízii bežala relácia, ktorá sa nazýva Milionár hľadá ženu (alebo tak nejako podobne). Túto reláciu som mala veľmi rada a preto som sa tak strašne tešila na túto knihu.
Na prvý pohľad vás Selekcia zaujme hneď krásnou obálkou! Ja sama som sa nevedela na túto knihu vynadívať a som nesmierne rada, že sa mi blyští na poličke. Bola som veľmi zvedavá, aký príbeh táto kniha ponúkne. Aj keď mnoho čitateľov zavrhuje knihu za jej presladený, až príliš romantický nádych a považuje ju len za priemernú oddychovku, ja som si ju zamilovala. Úžasné postavy, skvelý námet, prostredie, honosný palác, no proste paráda. Strašne dúfam, že sa táto kniha sfilmuje, pretože som nesmierne zvedavá na to, akoby to sfilmovali, všetky tie krásne scény. 
Našou hlavnou hrdinkou je America, ktorá sa pôvodne tohto honosného výberu ani nechcela zúčastniť. Bola spokojná so svojou minulosťou, ani prítomnosťou, pretože proste vedela, že nemôže mať viac, No čo keď sa objaví šanca získať niečo viac? Zažiť niečo viac a zabudnúť na obyčajnú, bledú minulosť a sústrediť sa na blyšťavú budúcnosť. No vyberie si Aspena či Maxona?
"A keďže sa blížila Selekcia, nebolo tolen o povinnosti. Všetci chceli vedieť, čo sa tam deje." 
Hneď na začiatok by som chcela povedať, že sa v knihe nachádza do očí bijúci milostný trojuholník Maxon - America - Aspen. Aspen je Americin priateľ, ktorý pochádza z nižšej vrstvy, no America ho ľúbi aj napriek tomu. Nikdy si nepotrpela na luxus, nikdy nečakal viac ako by mala. Až kým jej nepadne do oka princ Maxon, ktorý predstavuje presný opak Aspena a Americe proste učaruje. Dostane sa tak do ťažkej situácie, kde si bdue rozmyslieť, ktorý z nich nakoniec vyhrá jej srdce.
Aspen mi strašne liezol na nervy a naozaj dúfam, že si nevyberie America jeho, ale že dá radšej šancu Maxonovi. Ten bol proste skvelý, zlatý, fakt som si ho strašne obľúbila a držím mu palce. America bola v pohode hlavná hrdinka. Fakt som sa bála, že mi bude liezť na nervy a že bude taká rozmaznano - nerozhodná. Okrem nej sa na scéne objavilo ešte ďalších 34 dievčat, no presadilo sa z nich len pár, iné sa skôr spomenuli okrajovo. 
Kniha je napísaná skvelo. Jasné, ten milostný trojuholník nie je nič moc, ale inak proste nie je čo vytknúť. Ten nápad s reality show s názvom Selekcia, je podľa mňa proste skvelý. Je to skôr taký moderný prvok, ktorý príjemne doplnil ten starší a to, že sa jedná vlastne o kráľovstvo a Maxon je teda princ. Fantázii sa naozaj medze nekladú a mne sa toto prepojenie starého a nového páčilo. Vôbec to nebolo otrepané, či nudné, ani som sa pri čítaní nenudila a knihu som si od začiatku až po koniec užila. Nemala som potrebu ju odložiť a vrátiť sa k nej naspäť, ale proste som ju zhltla veľmi rýchlo. Keď som sa dozvedela, že TOTO je autorkina prvá kniha, tak som len nemo zostala pozerať. To naozaj? To kde sa takto naučila písať bez najmenších začiatočníckych chybičiek? Podozrievam ju, že sa niekde píať už naučila, alebo že mala voľajakého tajného poradcu, možno Rowlingowú, ktorá jej s tým pomohla. Alebo je možno naozaj taká talentovaná a proste jej Boh toho talentu nadelil o niečo viac ako iným autorom.
"Skupinky s fotoaparátom sa pohybovali po miestnosti, robili detaily topánok, ktoré mali dievčatá obuté, a spovedali ich."

Celá kniha je napísaná strašne chutne. Cez krásne šaty, vzdychanie, odpadávanie, čajíkovanie až po krásneho princa, trošku hlúpučkého správania a problémov štýlu Je lepšia ružová či ružová? Naozaj je to také strašne zlaté, že vám to nemôže liezť na nervy ani keby chcelo! Autorka sa vyhrala s metaforami, rôznymi figúrami a slovnými hračkami, ktoré podľa mňa zvládla pani prekladateľka na jednotku!
Aj keď ma sprvu chytila nejaká obava z knihy, bola som si istá, že niečo čo má takú krásnu obálku, predsa nemôže byť až také zlé, nie? Od knihy som dostala oveľa viac ako som čakala. Mám rada všetko romantické, nadýchané, honosné, možno niekedy až prehnané, z čoho je cítiť pozitívnu energiu. Nepotrebujem knihy obohacovať o tvrdé boje a veľa krvi a vôbec sa mi nepáči, že knihe niekto vyčíta práve tieto veci. Podľa mňa je Kiera úžasná spisovateľka, ktorá napísala vynikajúcu knihu, ktorá vôbec nieje také klišé, ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať.  Na túto knihu by som mohla spievať chvály od rána až do večera a nenašla by som nič, čo by sa knihe dalo vytknúť. Určite by si ju mal prečítať proste každý! :)
Rada by som sa ešte vyjadrila k tomu, že podľa mňa niektorí čitatelia tak nejako nepochopili aký je význam tejto série. Nejedná sa o žiadne násilné, či bojové a krvavé romány, ale o jednoduché príbehy s romantickou zápletkou. Pchať do nich preto niečo iné, je podľa mňa úplne zbytočné a nevhodné a asi by z toho ani samotná Kiera nebola šťastná. Naozaj som zostala veľmi prekvapená, keď som si čítala niektoré recenzie, v ktorých čitatelia vyhadzovali autorke na oči, že tam nebola žiadna smrť či dráma a podobne, a preto mi nedalo neuviesť veci na pravú mieru.
"Zaujímalo by ma, prečo mi to Maxon včera nechcel povedať. Z jeho reakcie som mala pocit, že sa spolu ani nestretli. Žeby sa predo mnou ostýchal?
Ak môj blog sledujete už dlhšie, určite viete, že tejto knihe môžem dať len a len plný počet lajkov, dokonca ešte aj jeden navyše. Toto dielko by ste si mali prečítať aj keď možno nepatríte medzi milovníkov romantiky, pretože si v ňom každý nájde niečo svoje. 
Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem spoločnosti Albatrosmedia. Knihu nájdete TU     

1 komentár:

  1. Hezká recenze... dlouho jsem přemýšlela že si knihu koupím ale stále váhám.. přece jen tyhle "pohádky" nejsou pro mě. :)

    OdpovedaťOdstrániť