štvrtok 23. októbra 2014

Bohovia Olympu: Proroctvo - Rick Riordan

Nestačil vám Percy? Do tábora polokrvných prichádzajú noví hrdinovia!

Do Tábora polokrvných prichádzajú noví hrdinovia Jason, Piper a Leo, ktorí majú, podobne ako Percy Jackson, čiastočne božský pôvod. Kým sa však stačia poriadne porozhliadnuť, čaká ich nebezpečná výprava vedená záhadným proroctvom. Podarí sa im pri tom vypátrať aj Percyho Jacksona, strateného hrdinu? Nie je až také nepríjemné prebudiť sa v autobuse cestou na školskú exkurziu medzi svojím dievčaťom a najlepším kamarátom. Poriadny malér ale je, keď spolužiakov nepoznávaš, nevieš ani, kto v skutočnosti si a netušíš, ako si sa tam vôbec ocitol! A to všetko je len začiatok, pretože na výlete v Grand Canyone sa začnú diať naozaj strašidelné veci…

Rick Riordan je autor, ktorého som si veľmi obľúbila. Aj keď som sériu Percy Jackson ešte nedočítala (chýba mi už len posledný diel), pustila som sa plná očakávania aj do série Bohovia Olympu. Nie som príliš veľký fanúšik podobných sérií, no je pravda, že Percy je pre mňa niečo ako Harry Potter a ja mám veru veľmi rada Harryho Pottera! Tak trochu am chytili obavy, či to nebude len biedna napodobenina autorovej predchádzajúcej série, no našťastie sa moje obavy hneď rozplynuli, keďže autor to zvládol na výbornú a napísal opäť raz jednu skvelú sériu, ktorá si ma získala (aspoň zatiaľ, uvidíme čo ďalšie diely) a to aj napriek tomu počtu strán (hneď prvý diel ich má vyše 500!).

"Nedalo s ao ňom veľa povedať, lebo bol celý zasadrovaný. Aj hlavu mal obviazanú, vykúkala iba opuchnutá a dotlčená tvár."

Tento krát sa na scéne objavia nové postavy a to Jason, Piper a Leo, ktorý vstúpia do tábora polokrvných. Nebudú mať čas na zoznamovacie večierky, keďže musia vypátrať Percyho Jacksona, strateného hrdinu. Vydávajú sa tak na šialené dobrodružstvo, ktoré bude poriadne strašidelné a nabité akciou a nikto z anšich hlavných hrdinov nevie, ako to ankoniec dopadne.

Už som sa paŕ krát pred tým yvjadrila, že nemám príliš rada grécku mytológiu, ale že pri tomto autorovi som sa rozhodla urobiť výnimku. Nikdy som príliš nemusela všetkých tých bohov a jediné, čo ma bavilo bola rozprávka Hercules, ktorá bežala istý čas v televízii. Knihám  podobnou tematikou som sa vyhýbala, až kým som nenarazila na množstvo, obrovské množstvo pozitívnych recenzií na túto sériu. Práve vtedy som si povedala, že by som jej predsa len mohla dať šancu a veruže som to neoľutovala!

Kniha je vyrozprávaná z troch pohľadov - z pohľadu Piper, Jasona a Lea. Aj keď sa v podstate v celej knihe nachádzajú priamo vedľa seba a spolu sa aj vydávajú na dobrodružstvo, páčilo sa mi, že sme sa na jednotlivé situácie mohli pozrieť inak. Kniha tak chytila rýchlejší spád a príbeh sa vôbec neťahal, naopak, na to, že mal vyše 500 strán išiel až príliš rýchlo dopredu. Tak isto sa mi zdalo, že sa Rick už poriadne vypísal a poriadne sa začal rozbiehať až pri tejto sérii a obohatil ju o ešte väčšie množstvo akcie! 

Ako inak, nezabudol sa ani poriadne vyhrať s postavami. Každá z našich hlavných postáv bola iná, každá mi sedela pre niečo iné. Aj keď mi zo začiatku poriadne chýbal Percy, keďže som čakala, že ho tam bude viac, neskôr som si to vynahradila kapitolami z pohľadu našich mužských hrdinova a na Percyho som občas aj úplne zabudla. Na scéne sa objavia aj postavy, ktoré už budete poznať z Percyho a ktoré spríjemnia dej, aj keď ho nejako výrazne neovplyvnia. Rôznorodosť charakterov priamo bila do očí a nestalo sa mi, že by mi jednotlivé pohľady začali splývať dokopy. Vždy som vedela, kto práve rozpráva príbeh. Pri Rickovi ma to vôbec neprekvapuje, už som si zvykla, že sa so svojimi postavami dokáže poriadne vyhrať a že nezabúda ani na detaily a prostredie a že všetko musí byť tip top.

"Odvrátila sa, aby si nikto nemyslel, že naň zíza."

Doteraz stále nechápem, kde autor berie všetky tie nápady. Čítala som od neho už piatu knihu a stále je to rovnako fascinujúce, akčné, ramatické, no proste skvelé. Ani na chvíľu sa nenudíte, nemáte potrebu knihu odložiť a vrátiť sa k nej neskôr, proste si užívate čítanie a zrazu zistíte, že sú tri hodiny ráno a vy ste to už (nanešťastie) dočítali (nie, že by sa mi to nestávalo často). Len málokto dokáže písať tak uvoľnene a dobre ako Rick. Ďalším plusovým bodom pre mňa je, že sa v knihe nachádza viac romantiky, ktorú je cítiť už priamo od začiatku. Nie, že by mi romantika v týchto knihách nejako chýbala, keďže je už na prvý pohľad vidno, že Rick nechcel napísať nejakú jednoduchú love story s krásnym happy endom. Aj napriek tomu som sa však potešila, že tu nejakú tu lááásku nájdeme. Keby sa dalo, hneď by som si namiesto do tábora v Nízkych Tatrách, zašla do tábora polokrvných. 

Kniha sa končí veľmi otvorene a je jasné, že po jej prečítaní budete ihneď potrebovať druhý diel a hneď za ním aj ten tretí. Proroctvo hodnotím veľmi pozitívne, prekvapilo ma a dostala som viac ako som čakala. Nemusíte sa báť nudných opisov, či toho, že sa príbeh bude ťahať ako žuvačka. Toto skvelé dielko ponúka oveľa viac a Rick si zachoval svoju kvalitu. Pokiaľ máte za sebou sériou Percy Jackson, určite by ste sa mali do tejto série pustiť čo najskôr.

"Jasonnovi sa zdalo, že je omotaný v reťaziach a visí dolu hlavou ako kus mäsa." 

Knihe nemám čo vytknúť, určite vám ju všetkým odporúčam a nemôžem povedať nič zlé. Toto fantastické dielko určite zaujme každého z vás a opäť vám načrtne príbehov zo sveta bohov a gréckej mytológie :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment. Knihu nájdete TU               

2 komentáre:

  1. :D okey,super Recenzia na jednu z mojich naj sérií,ale naozaj rozmýšľam len nad jednou vecou ..Ako nemôžeš mať rada Grécku mytológiu? :o

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem a hah neviem proste ma nikdy nejako extra nefascinovala :D

      Odstrániť