streda 9. júla 2014

Tatiana Čuperková - Nájdem si ťa v Ríme

Ľahký príbeh o láske Slovenky a Taliana vo Večnom meste!


Eva, mladá a atraktívna žena, vlastní malý obchodík v Trnave, v ktorom predáva talianske potraviny. Jej inšpirácia je láska k Taliansku, ktoré pravidelne navštevuje nielen z pracovných, ale aj osobných dôvodov. Počas pracovných ciest jej v Ríme robí spoločnosť zaujímavý muž, nie Talian, v ktorom nachádza oporu a zároveň si s ním kráti voľné chvíle. Pre oboch je to spojenie príjemného s užitočným. Eva však nečakala, že tá pravá láska si ju v Ríme ešte len nájde. Taliansko má veľa čarovných miest stvorených pre lásku a to jej miesto bolo v kaviarni pri Španielskych schodoch. Práve tam spoznáva nečakanú, ohromujúcu a spaľujúcu lásku Taliana. Eva nepotrebovala veľa k tomu, aby pochopila, že je to ten pravý. Cítila sa ako v rozprávke, keď navštevovala všetky magické miesta v Taliansku. No ako v každom vzťahu prišli komplikácie, ktoré ich vzťah mierne naštrbili. Je láska Evy a jej Taliana natoľko silná, aby dokázala prekonať všetky životné prekážky? 


Možno ste si už všimli, že mám knihy od vydavateľstva EvitaPress mimoriadne rada a že sú to pre mňa také príjemné oddychovky na jedno popoludnie. Sú však len dve knihy, ku ktorým ma viaže akési puto a odovzdanosť a ktoré proste zbožňujem. Jednou z nich je knihy Všetko alebo nič (z ktorej bude aj film) a druhou je kniha Nájdem si ťa v Ríme.

"Na tom istom mieste.
S tým istým úsmevom.
Pri tom istom stojane.
Len obrazy sa menili."

Čo sa týka príbehu, tak si myslím, že ho nejako extra opisovať nemusím, keďže všetko máte hore v anotácii. Osobitú pozornosť si však zaslúžia hlavné postavy - Eva, Madou a Luka, ktorý sú od seba úplne odlišný (hlavne teda naši páni). Eva je mladá, inteligentná, životom skúšaná žena, ktorá celý život hľadala lásku a nikdy by ju nenapadlo, že ju nájde zrovna vo svojom čarovnom meste, do ktorého sa každý rok vracala. Madou je pouličný predavač, ktorý sa živí maľovaním obrazov a ktorého môžete stretnúť pri famóznej fontáne Di Trevi. Nepatrí zrovna medzi bohatých ľudí, no vedel sa o seba postarať. Luka je naopak bohatý právnik, ktorý má okrem dobrého mena a kariéry aj úžasné a veľkorysé srdce. Pochádza z veľkej rodiny a aj napriek tomu, že sa o Talianoch hovorí ako o veľmi neverných mužov, on by dal Eve celé svoje srdce. Všetky tieto tri postavy sú pre knihu dôležité, všetkých osudy sa pretnú a vytvoria jeden veľmi romantický príbeh s (našťastie) veľmi podareným a šťastným koncom.

"Prikývol a usmial sa. Mne sa rozbúchalo srdce. Florencia s človekom, ktorý ju pozná a ukáže mi ju. Som dieťa šťasteny!"

Prvé na čo by som chcela hneď upozorniť je mesto. Rím. Myslím si, že lepšie miesto na odohrávanie príbehu si už autorka ani nemohla vybrať. Po Španielsku je Taliansko moja druhá najobľúbenejšia krajina, čiže to bol od autorky skvelý ťah pre moju dušu. Celá tá atmosféra Ríma bola proste hmatateľná! Pri čítaní som mala miestami pocit, ako by som sa sama ocitla v Ríme. 

Kniha Nájdem si ťa v Ríme ponúka proste romantickú zápletku s nejakými zauzleniami a veľmi dobrým koncom. Každá žena by si mala prečítať túto knihu, pretože je to sto krát kvalitnejší a lepší príbeh, než aký môžete vidieť v tých stupidných amerických romantických filmov, ktoré poriadne nemajú ani hlavu ani pätu (aj ja ich zbožňujem, nebojte sa :D). Kniha je proste skvelá love story so zmysluplným dejom, ktorá je vhodná asi pre každú slečnu/ženu a nielen počas týchto letných slnečných dní :)

"Vždy som bola veselá a rozšafná. Niekedy trochu strelená a niekedy trochu nezodpovedná."

Na túto knihu by som mohla písať ódy od rána do večera, no je ťažké zhrnúť, prečo sa stala mojou obľúbenou. Možno je to Rímom, možno celou zápletkou, neviem, to musíte zistiť sami. Rozhodne by ste však túto knihu nemali prehliadnuť.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem samotnej autorke :)http://www.gorila.sk/product/381985

1 komentár: