streda 9. júla 2014

Srdcová dáma - Vita Jamborová

Čo sa stane, keď Rebeka v jednej zo svojich vízií uvidí svoju vlastnú smrť?


Rebeka, v civile programátorka, má zvláštny dar, ktorý sa v jej rodine dedí po praslici. Spolu so schopnosťou veštiť získala ďalší „balík služieb“, ako je videnie aury, duchov či danosť očisťovať od prekliatia. Jedného dňa sa pokúsi varovať na ulici neznámeho muža - pri pohľade na neho sa jej totiž vyjaví jeho vražda. On však neberie jej varovanie vážne a... po čase ju začne navštevovať jeho duch. A musí jej oznámiť niečo veľmi dôležité. Rebeka sa tak nechtiac zapletie nielen do jeho vraždy, ale aj do obchodu s bielym mäsom. Žarty idú nabok, keď v jednej vízii vidí aj vlastnú smrť...


Srdcová dáma ma zaujala hneď na prvý pohľad už len vďaka svojej krásnej obálke. Trošku som sa však tejto knihy bála, keďže to nie je úplne môj žáner. Sama mám však doma tarotové karty, z ktorých viem veštiť, a preto mi zase téma tejto knihy nebola až taká vzdialená ako by sa na prvý pohľad mohlo zdať. Predsa len som sa do knihy púšťala s istou dávkou opatrnosti, bez nejakých vysokých očakávaní, či rôznych predpokladov. Čítanie tejto knihy som si chcela jednoducho len užiť (rovnako ako aj pri ostatných evitovkách) a musím uznať, že sa mi ti aj podarilo. Kniha je proste veľmi jednoduchou a dobre napísanou jednohubkou.

"Až teraz som pocítila bolesť, keď som sa konečne nadýchla a do pľúc sa dostával kyslík."

Srdcová dáma je mojou prvou, no určite nie poslednou knihou od tejto autorky. Veľmi sa mi páčili, že ma kniha už po pár stranách vrhla rovno do deja, bez nejakých zbytočných okolkov, či zbytočných naťahovačiek. Kniha mala veľmi rýchly spád, dej sa tiahol veľmi rýchlo a ja som plynulo prehadzovala stránky. Kniha sa čítala v podstate sama a ja som ju zbaštila za jedno poobedie.

Hlavná hrdinka Rebeka, bola síce veľmi svojská, ale za to veľmi milá a zaujímavá postava. Do knihy podľa mňa úplne pasovala a chovala sa presne ako správna všeštkyňa. Fascinovali ma jej schopnosti, že dokázala napríklad vidieť duchov. Pre mňa to bolo miestami desivé a určite by som taký dar nechcela, no bolo zaujímavé sledovať, ako to všetko zasahuje do života a ako veľmi ju to ovplyvňuje. Tak isto sa mi veľmi páčila postava Tibora, ktorý ju ochraňoval a ktorého čitateľky porovnávajú s Jasonom Stathamom (aj podľa mňa tam istá podobnosť bola:P). Autorka dokázala spojiť mysteriózny príbeh s poriadnou dávkou kriminality, na pozadí ktorej sa nám rozvíjala love story. 


"Hm, možno tak, ako existuje štokholmský syndróm, existuje aj nejaký syndróm nebezpečne silnej príťažlivosti v extrémnych situáciach alebo čo..."

Veľa krát by som chcela na knihu napísať niečo zlé, no v poslednej dobe sa mi ich do rúk dostáva voľako veľa a dobrých. Kniha Srdcová dáma tiež nie je výnimka a ja musím povedať, že sa mi veľmi páčila. Kniha bola písaná veľmi jednoduchým a pútavým štýlom, ktorý je ako stvorený na takéto letné, aj keď upršané dni. Za veľké pozitívum považujem aj koniec, ktorý bol úplnou čerešničkou na torte a ktorý má asi najviac potešil z celej knihy :) Autorka ho vymyslela naozaj dokonale, až ma samú prekvapilo, že to mohlo aj hentak skončiť!

Knihe by som nakoniec udelila 4 lajky. 4 veľmi zaslúžené lajky. Pokiaľ hľadáte príjemnú oddychovku, určite siahnite po tejto knihe. Určite to neoľutujete.

"Keď sa ku mne pritisol, nechala som myšlienky plávať a oddala sa len pocitom. Nádherným, oslobodzujúcim a veľmi sladkým..."

Za poskytnutie recenzného výtlačku by som chcela poďakovať samotnej autorke!

5 komentárov:

  1. Áno, videla som recenziu :) Aj mne veru . :)))

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďalšia pochvalná recenzia a ako vidím, knižka asi fakt stojí zato :))
    Pekkná recenzia.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Toto si raz musím prečítať. Zatiaľ som nenašla ešte žiadnu knihu od slovenskej autorky, ktorá by mal nejako zaujala, ale toto vyzerá fakt dobre.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ani sa ti nečudujem, na Slovensku bieda to je. Toto by si mohla skúsiť . :)))

      Odstrániť