sobota 12. apríla 2014

Stratená duša - Stacey Kade

Je možné zdolať neprekonateľnú hranicu medzi najobľúbenejším dievčaťom v škole a najväčším lúzrom?

Alona Dareová, študentka posledného ročníka strednej školy, kapitánkaroztlieskavačiek a tri roky za sebou kráľovná školy, ktorá je s najväčšou pravdepodobnosťou predurčená na to, aby si vzala filmovú hviezdu, zahynie pod kolesami autobusu. Zostane však trčať v krajine živých a márne sa obzerá po jasnom bielom svetle, ktoré by ju odnieslo na lepšie miesto. Bohužiaľ, ukáže sa, že jediný človek, ktorý jej zrejme môže pomôcť, je spolužiak a úplný lúzer Will Killian. Dokáže táto dvojica prekonať vzájomnú nevraživosť a pomôcť si?  

Stacey Kade sa vo svete literatúry objavila len nedávno so svojou sériou Medzi nebom a zemou. Po prvotnom prečítaní anotácie som si hneď spomenula na všetky tie presladené americké filmy, ktoré bežia v telkách, a ktoré (aj keď to nerada priznávam a možno sa za to aj trošku hanbím) aj ja rada sledujem. Aj keď sa mnohokrát jedná o úplnú povrchnosť, predsa len and tým dokážem dlho slintať. A práve to bol dôvod, prečo som sa rozhodla siahnuť po tejto knihe. 

"Len čo som vošiel, Brewster zabuchol dvere riaditeľne tak prudko, že mi takmer odrazil plece."

Alona je typické dievča, ktoré ma všetko čo chce. Je kapitánka roztlieskavačiek, stala sa tri krát po sebe kráľovnou školy, no zahynula pod kolesami autobusu. Namiesto toho, aby uvidela pekné biele svetlo, zostane trčať v krajine živých a jej jedinou záchranou sa stane spolužiak Will - jej presný opak a tak trochu lúzer. Aj keď sa to z začiatku môže zdať ako jednoduchý nápad, šak jej iba pomôže a bude pokoj, nebude to až ta jednoduché. Najdôležitejším a prvým krokom je len to, aby dokázali prekonať vzájomnú nevraživosť a začali spolupracovať. Inak sa Avalon nemôže dostať z tohto sveta a bude to musieť zostať trčať, bohvie na ako dlho.


Aj keď anotácia vyzerala celkom zaujímavo a tematika duchov nie je zase až natoľko rozšírená, nčakala som od knihy veľa. Nesľubovala predsa nič nezvyčajné, len opäť raz jeden obyčajnejší príbeh. Dúfala som, že bude kniha takou príjemnou oddychovkou, pri ktorej si budem môcť oddychnúť. A či tomu tak bolo? Môžem povedať, že áno. Od knihy som dostala presne to, čo som aj čakala. Žiadny komplikovaný diel, jednoduchý príbeh, dve celkom sympatické  postavy, proste tradičný príbeh s jednoduchou zápletkou a nejaký vedľajšími postavami. Pokiaľ nemáte nejaké vysoké nároky a chcete si prečítať nejakú jednohubku, tak vám táto kniha určite sadne. 

Veľkou výhodou tejto knihy je, že sa v nej striedajú pohľady Alony a Willa. Každému z nich je venovaná celá kapitola, ktorá nie je príliš dlhá (tak akurát), pričom ich pohľady sa chronologicky striedajú. Mne osobne bol sympatickejší Will. Skôr mám radšej mužské postavy, pretože sa mi z ich zmýšľania nechce vytrhať vlasy. Musím uznať, že Alona mi bola zo začiatku strašne nesympatická, no už po krátkom čase som si ju celkom obľúbila. Vedľajších postáv sa na scéne neobjavilo mnoho a ak aj nejaká prišla, tak len na chvíľku.


''Posadila som sa, jedným pohybom som si odhodila vlasy z tváre a zistila som, že mám pod sebou Killiana.''


Na tejto knihe sa v podstate nedá nič pokaziť. Dej jednoduchý, postavy v pohode, proste celé to bolo také klišé až sa mi to asi páčilo. Knihe určite nedávam plný počet, no aspoň tie 4 lajky si zaslúži. Pokiaľ hľadáte nejaké jednoduchšie dielko, určite siahnite po tejto knihe.

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Fragment. Knihu nájdete TU.

4 komentáre: