sobota 26. októbra 2013

Katarína Soyka - Sklený vrch

Slovenský fantasy román o bielej a čiernej mágii

Vedma Mirka je liečiteľka. Jej osud sa má naplniť na Sklenom vrchu, kde sa kedysi udržiavala Rovnováha medzi Dobrom a Zlom. Ester nekradne, ona si len požičiava. Pre niektoré poklesky zavinené jej neskrotným temperamentom zišla z cesty bielej mágie. Dnes je už bosorka. Nikol je striga. Jej telo sa nedá zničiť, zato ona dokáže čarami zabíjať. Tieto tri ženy spojil osud, aby spoločne porazili pána, ktorý ovládol Sklený vrch a mŕtvi ho poslúchajú. Každý padlý bojovník sa po smrti postaví na jeho stranu. Tri čarodejnice putujú, aby naplnili svoj osud a stretli lásku v tých najnečkanejších podobách.
Pokiaľ môj blog čítavate pravidelne, určite vám Katarínu Soyku nemusím predstavovať. Len nedávno som robila recenziu na jej tretiu knihu Vlčí brat, ktorá získala zaslúžené 4 lajky. Katarína Soyka je nájdená slovenská spisovateľka, ktorá ma na konte už 3 knihy a mne do knižnice chýba už len upírsky thriller Lokaj. V jej vydavateľstve Hydra vyšli ešte ďalšie tri knihy - Fantastická 55, Šťastlivec a novinka Astrálny pútnik. Celkovo sú knihy, ktoré vyšli pod záštitou vydavateľstva Hydra, veľmi príjemným a oddychovým čítaním, ktoré aj napriek svojej útlosti vytŕčajú z davu a sú príjemným okorenením medzi slovenskými fantasy knihami. Sama som s nimi bola veľmi spokojná, keďže každá z týchto kníh vyniká niečím iným, každá má zaujímavý námet, s ktorým sa autorky poprali naozaj obstojne.
Sklený vrch je Soykina prvotina, a preto je z nej ešte trochu cítiť, že začiatky nie sú vždy najľahšie. Kniha sa točí hlavne okolo hlavnej hrdinky Mirky, ktorá sa vydá na Sklený vrch, kde sa má naplniť jej osud. Po ceste však vyslobodí dve čarodejnice - Ester, ktorá je bosorka a Nikol, ktorá je striga. Na scéne sa nám dokopy objavia tri hlavné hrdinky, čo mi však vôbec neprekážalo, preto každá z týchto hrdiniek predstavovala iný, veľmi sympatický charakter. Veľmi som sa potešila, keď som zistila, že sa v knihe nachádza len minimum opisov, ktoré by však mohli niektorým čitateľom chýbať. Okrem toho sa autorka nezaprie ako rodená slováčka, čo môžete cítiť hlavne z jazyka celej knihy. Opäť si autorka zaslúži veľké plus za koniec knihy, ktorý sa jej rovnako ako pri knihe Vlčí brat mimoriadne vydaril a opäť patril k najlepším scénam. Keďže je kniha určená hlavne dospelým čitateľom, nájde sa v nej aj zopár scén, ktoré nie sú úplne vhodné pre mladučké oči (určite tam však nie je nič, o čom by naša mladá generácia ešte nevedela). Celkovo si však myslím, že kniha môže zaujať všetky vekové katégórie a že by ste sa do nej určite mali pustiť.

Soyka ma opäť milo prekvapila, a preto jej knihe dávam 4 lajky. Aj keď je ešte z knihy cítiť, že je to autorkina prvotina a že jej k dokonalosti ešte niečo chýba, má skvelý nápad a dokonalé charaktery, ktoré zaraďujú knihu medzi oddychové čítanie, ideálne na upršaný večer. Po tejto knihe by ste určite mali siahnuť pokiaľ vám nevadia chýbajúce opisy a nejaké té gramatické chybičky :)

Za poskytnutie recenzného výtlačku ďakujem vydavateľstvu Hydra. Knihu si za skvelú cenu môžete kúpiť TU.

2 komentáre:

  1. Vyzerá to zaujímavo podľa tvojej recenzie. Neviem, nikdy som nejako neuvažovala nad tým, že by som si to prečítala. Akosi sa už automaticky stránim od slovenských autorov. Možno robím chybu, ale keď všetko, čo som zatiaľ prečítala, ma nezaujalo.
    Raz sa hádam nájde niečo, čo ma dostane. :D

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Nie, presne viem o čom hovoríš, mne sa tiež slovenské knihy veľmi nepáčia, neviem, toto boli jedny z mála kníh, ktorým som dala šancu a neviem, ako keby nám ešte niečo chýbalo v tom písaní :))

    OdpovedaťOdstrániť